Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Διδακτική της Χημείας, Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΔιΧηΝΕΤ-ΕΑΑ)

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ "ΔΙΧΗΝΕΤ-ΕΑΑ"

Το Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες - Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, ΔιΧηΝΕΤ-ΕΑΑ» αποτελεί επανίδρυση (ΦΕΚ_3035_Β_27.07.2018) του επίσης Δ.Π.Μ.Σ. με τίτλο «Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες, ΔιΧηΝΕΤ», καταδεικνύοντας στον τίτλο του και τις τρεις κατευθύνσεις: «Διδακτική της Χημείας», «Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες» και «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

Το ΔιΧηΝΕΤ ιδρύθηκε το 1998 (ΦΕΚ 1063 τ. Β’ 12.10.1998) και λειτούργησε άψογα μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 με τη συνεργασία των Τμημάτων Χημείας του Ε.Κ.Π.Α., Χημείας του Α.Π.Θ. και τη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. Το Πρόγραμμα Σπουδών περιελάμβανε δύο κατευθύνσεις: «Διδακτική της Χημείας» στο τμήμα Χημείας του Ε.Κ.Π.Α. και «Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της Χημείας» στο Τμήμα Χημείας του ΑΠΘ. Με αφορμή την ίδρυση (2012) της Έδρας και το Δικτύου UNESCO για τη Διαχείριση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στη Μεσόγειο, στο Τμήμα Χημείας του Ε.Κ.Π.Α., προστέθηκε στο Πρόγραμμα Σπουδών του ακαδημαϊλού έτους 2015-2016 (ΦΕΚ 2276 τ. Β’ 21.10.2015)  και η κατεύθυνση «Περιβαλλοντική εκπαίδευση και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη» στο Τμήμα Χημείας του ΕΚΠΑ. Μετά την δημιουργία και λειτουργία του ΔΙΧΗΝΕΤ, που υπήρξε το πρώτο Π.Μ.Σ. Διδακτικής, στην θεματική περιοχή των Θετικών Επιστημών και ειδικότερα της Χημείας,, το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις ειδικεύσεις που προσέφερε και οι καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης σε συνδυασμό με τις διεθνώς νέες ιδέες σχετικά με  τη Διδακτική και τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας, Τ.Π.Ε, απετέλεσαν την αφορμή για τη λειτουργία και άλλων ΠΜΣ σε όλα σχεδόν τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.

Κάτοχοι του Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Χημική Εκπαίδευση έχουν στελεχώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε θέσεις αυξημένων προσόντων και ευθύνης, όπως Διευθυντών Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικών Συμβούλων, στελεχών Ε.Κ.Φ.Ε., καθηγητών σε Πειραματικά  ή Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, κ.α. Θα πρέπει να επισημανθεί το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από ήδη υπηρετούντες καθηγητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, του Κλάδου ΠΕ4,  για την παρακολούθηση του ΠΜΣ με σκοπό τη βελτίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ως διδάσκοντες της Χημείας ή γενικότερα των Φυσικών Επιστημών. Υπολογίζεται ότι τα τελευταία χρόνια ένα ποσοστό του 20% των μεταπτυχιακών φοιτητών αφορά σε ήδη υπηρετούντες καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.